10 Şubat 2019 Pazar

Nargile Tütünleri

Nerede yemek konusunda görüşlere ihtiyacınız var? Nargile Dünyanın dört bir yanından gelen tüketiciler, postanelerden ve hapishanelerden bahsetmemek için bilinen her restoran, kafe, biber sayacı, falafel sepeti ve crêperie hakkında sayısız raves ve tavayı ateşlediği için bu günleri bulmak kolaydır. Bu mash notları ve spitballs, TripAdvisor ve Yelp (son sayımda 171 milyon yorum) ve Amazon gibi perakendeciler gibi geleneksel inceleme sitelerinden değil, aynı zamanda Facebook ve Google'dan da yağmur yağıyor. çok amaçlı devler. Herkes eleştirmen, değil mi?

Eleştiri için para alıyorum ve o eski platitüdü'yi pencereden dışarı atmak istiyorum: hayır, herkes bir eleştirmen değil. Çoğunuzun orada ne yaptığını, çevrimiçi ve üç boyutta, şikayet ediyor.

Şikayet ettiğimizde, sevmediğimiz bir şey yaşarız ve nargile çeşitleri bu konuda bir şeyler söyleriz. Bir eleştirmen kendi memnuniyetsizliği hakkında yazmaz ya da sadece bunu yapmaz. Bir eleştirmen başını kaplumbağa kabuğundan çıkarmak, etrafına bakmak ve inatçılıkla, memnuniyetsizlik kaynaklarına doğru hareket etmek zorundadır. Analitik düşünme ve bu deneyim ve diğerleri arasındaki noktaları bağlamak için bir çaba ile, bu okuyucular paylaşmak veya reddetmek, ya da en azından anlamaya çalışabilirsiniz bir değer sisteminin başlangıcı olabilir, algılanabilir. Şikayet nefes almak kadar kolaydır. Eleştiri yazmak gerçek bir acıdır. Bu arada bir şikayetti.

Ancak eleştiri ve şikayet, çok fazla şikayet olduğunu ve şikayetlerin çoğunun hiç bir etkisi olmadığını bilmek için yeterince yakından ilgilidir. Mesele bu olmayabilir.

Şikayetleri inceleyen insanlar onları enstrümantal nargile fiyatları ve etkileyici iki kategoriye ayırırlar. Clemson Üniversitesi'ndeki psikoloji profesörü Robin Kowalski'ye göre, enstrümantal bir şikayet “belirli bir hedefe yöneliktir ve belirli bir sonuç getirmeyi amaçlamaktadır” dedi. Ertesi gün tatlı için bir saat bekledim ve geri dönmek niyetinde olmadığını söylemek için bir restoran sahibi demekten enstrümantal bir şikayet var. Polar vortex'in cildinizi soyduğunu söylemek için bir arkadaşınıza mesaj atmak etkileyici bir şikayettir. Etkileyici şikayet havalandırma, kvetching, griping veya bir dizi başka isim diyoruz.

İki şikayet türünün hangisinin ınvective ilk kutusunu açmadan önce sizin için doğru olduğunu bilmek önemlidir. Havalandırma kullanımı vardır. Bir çalışmada, Dr. Kowalski ve bazı meslektaşlarımız, biriyle olan memnuniyetsizlik duygularımızı yazmaya davet ettiğimizde, “olumlu etkimiz” — iyi hisler, temel olarak-başlangıç düşüşünden sonra yaklaşık 15 dakika sonra artacağını gösterdi. Aynı şekilde, eğer bir yemek seni yüzüstü bıraksa da internetteki restorana pense ve kaynak alarak kısa bir asansör verebilir.

Ama göğsünden kurtulmanın acelesi bittiğinde, hiçbir şeyin değişmediğini fark ederdin. Akşam yemeğinin bedeli hala dışarıda ve restoranda biri yanıt vermedikçe şikayetinizin doğru kulaklara ulaşıp ulaşmadığını öğrenemezsiniz. Bazı sahipleri inceleme siteleri ovma bir nokta yapmak, böylece onlar-ebilmek yapmak sadece bu. Diğerleri kvetcher ile tanımlamak ve temasa geçmek için incelemenin tarihini ve ayrıntılarını kullanır. Ancak, kavramanızı internet duvarlarında kazınmaktan çok daha doğrudan yollar var.

“Eğer orada bir şey bu gerçekten rahatsız eden, ultimate faydaları vardır gidiş için geldiği hedeflenen şikayet,” Dr. Kowalski dedi. "Kişiye veya restorana söylüyorum.”

Biliyorum, biliyorum. Bu, incelemelerim için tüm eleştirilerimi kaydederek de kaçındığım kısım. Çatışmalardan nefret ediyorum, onlardan kaçıyorum, kendi paramla bile Çek ödemeyi tercih ederim ve asla geri dönmemeyi tercih ederim.

Editörün Seçimi

Avcılar yeni bir cins pişirme odaklanır

Cinayet İşledi. Sonra seçkin hukuk Fakültesinden mezun oldu. Onu avukatınız olarak işe alır mısınız?

Julia Cameron Sabahını yapmanı istiyor.
Ama diyelim ki şikayetinden bir şey istiyorsun. nargile tütünü Belki de sadece hizmet ettiğiniz aşırı kaldırım taşı yerine hala nadir bulunan bir kaburga gözü istersiniz. Ya da fatura çıkarmış bir öğe istediğim için bir sebep yok. Ya da (ve çoğu insanın şikayet ettikleri zaman aradığı şey budur) sadece birinin gözüne bakmasını ve “bunun için çok üzgünüm " demesini istersiniz. Düzeltmek için yapabileceğimiz bir şey var mı?”

Shopsin’s is known for tossing out difficult customers, but “we actually really welcome complaints,” Melinda Shopsin, in glasses, said.
Credit
Stefano Ukmar for The New York Times


Görüntü
Shopsin en zor müşteriler dışarı savurma için bilinen, ama “biz aslında gerçekten hoş geldiniz şikayetleri,” Melinda shopsin, gözlük, dedi.KrediStefano Ukmar için The New York Times
Ne olursa olsun seni istiyorum, sen daha almak Eğer seni bir kelime ile bir yönetici ya da daha önce bırakın ya da daha sonra. Bir yan fayda, sana yardım restaurant da; ne zaman biri BMmutlu sonunda bir yemek, hemen hemen herhangi bir yönetici veya lokantacı biliyorum istiyor.

“Biz aslında gerçekten hoş bir şikayet,” dedi Melinda Shopsin, bir film yapımcısı olan aşçılar ve bekler masalarda Shopsin, onun aile restoranı üzerinde Lower East Side. Bu bir sürpriz kimseye kim var duydun sayısız hesapları müşteri olmanın attı dışarı Shopsin için herhangi bir sayı arcane ihlalleri. Ve yine de, Bayan Shopsin, annesi hala hayatta olduğunda, bitmemiş bir tabak görünce neyin yanlış olduğunu soracaktı ve sonra kendisi için görmek için bir ısırık alacağını söyledi. Diğer restoranlarda, bu keşif ısırığı mutfakta, kulis olabilir.

Yine de enstrümantal bir şikayet yapacaksanız, mutsuz olma nedenlerinin öznel veya objektif olup olmadığını hala anlamanız gerekir. Yaptı Ortaçağa undercook tavuk, ya da senin gibi yemek ellerinle?

Sorunun objektif olduğundan oldukça emin olsanız bile, diplomasi uğruna öznel olduğunu iddia etmek yararlı olabilir. Şef John Tesar hatırlıyor bir gece, kısa bir süre sonra kendisinin de ... ... açıldı onun Bıçak steakhouse Dallas, kendisi ile girdiği bir tartışma ile bir müşteri hakkında çok kilo biftek — bir amaç şikayet eğer oradaydı.

Beş Haftalık yemeklere abone olun
Haftalık size gönderilen NYT pişirme tarifleri ile, yemek için harika bir şey istiyorum meşgul insanlar için taze akşam yemeği fikirleri.

KAYDOLMAK
Hearing a complaint that one of his steaks was too sipsi small, the chef John Tesar brought a scale to the table.
Credit
Allison V. Smith for The New York Times


Görüntü

Biftek onun çok küçük olduğunu şikayet işitme, şef John Tesar tablo için bir ölçek getirdi.KrediAllison V. Smith için New York Times
Tesar,” iki kişilik 33 ons kaburga gözümüz vardı " dedi. Ben ikna değildi ve “bağırmaya başladı,” Bay Tesar göre sipariş eden bir müşteri: “Bu biftek çok küçük! Bu hepimizi beslemek için yeterli değil!'"O masaya gitti ve düşmanlıklar hızla tırmandı, dedi, kadar “ben mutfağa gitti, bir ölçek var, biftek yakaladı, onun önünde tartılır, ve dedi ki,' 36 ons var!'"Hikaye, bir süre sonra bir akşam yemeği partisinde tekrar bir araya gelen ve yüzmeye devam eden iki savaşçıyla mutlu bir şekilde sona eriyor. "İkimiz de ne kadar saçma ve güvensiz olduğumuzu fark ettik" dedi.

Şikayet öznel olarak atıldıysa, tüm bunlar önlenebilir: "bu biftek beklediğimizden daha küçük görünüyor. Elbette istediğimiz bir şey var mı?”

Subjektif şikayetler restoranlar için hala önemli verilerdir. Bir kişi yeni sosisli lazanyayı sevmezse, bu bir sapma. 15 Kişi beğenmezse, tarifi muhtemelen atölyeye geri dönmelidir. Şef ya da sahibi ihtiyaçlarını bilmek bu, ama aynı zamanda ihtiyaç duymaz, içinde hüküm vermem yöneteceğin bir çığlık maçta Yemek Odası. Belki de seni gördük Gordon Ramsay eleştiri başka bir şefin mutfağına ait televizyon? Böyle yapma.

Genel, bu daha özel sizin şikayet, daha büyük olasılıkla o olacak anlaşılan. En kötü, en işe yaramaz ve potansiyel olarak tehlikeli şikayetler geniş, süpürme kınamalarıdır.

“Orada şikayet yapar misin Peki sen yapıyor, ve orada şikayet nerede herkes biliyor ki onlar hak için bir şey söyle,” dedi Rita Ses, şef ve sahibi Toskana restoranı ben Ses Manhattan. "Diyerek,' bu korkunç ' şikayet değil. Bu kabalık ediyor. Çirkin gibisin. Bana çirkin olduğumu söylüyor. Kişisel. Bu benim yemeğim.”

Eğer şahsen makarna pişirmek vermedi için grousing marpuç  konum kişi bile, nonconfrontational terimlerle, yavaşça devam etmelidir. Bir kar fırtınası sırasında 20 jetleri inmeye çalışan bir hava trafik kontrolörü ile konuştuğunuzu hayal etmek yararlı olabilir; çocuğunuz bu jetlerden birinde olsa bile, kuledeki genel stres seviyesine eklememek için çok uğraşırsınız.

Bayan Shopsin,” sabırlı, açık ve kibar olursanız, bu gerçekten yardımcı olur " dedi. "Ne kadar işbirlikçi ve açık olursanız — ‘Affedersiniz, özür dilerim’ - senin hatan olmasa da berbat oldu. İnsanlar bazen bir hatayı düzeltmek için kolay olmadığını anlamalıdır.”

Ve bazen, bir restoran müşterileri mutlu hiç bir hata olmayan bir şeyi değiştirerek yapabilirsiniz. Bazen, migas sipariş etmişti shopsin's diners çanak kişniş bulma konusunda şikayet etti. Başlangıçta, yanıt migas silantro olması gerekiyordu olurdu. Bu doğru olabilir, ama belki de mesele değildi.

Bayan Shopsin müşterilere cilantro'yu sevip sevmediklerini soruyor. Cevap hayır ise, onların yiyecek herhangi olmayacak, hatta, kesinlikle konuşma, orada aittir.

"Şikayetler şeyleri değiştirmeye yardımcı olur" dedi.