3 Şubat 2019 Pazar

Nargile

Filmlerdeki en büyüleyici öpücüklerden biri Nargile John Ford klasiği “the quiet man " filminde. Maureen O'Hara, John wayne'in İrlandalı-Amerikalı yabancıya aşık bir İrlandalı köylü oynuyor. İlk olarak, koyun yalınayak eğilirken ... ... birbirlerini görürler.ve başlangıçta, çoğunlukla arama görünüşlerini değiştirirler. Ama bir gece bu isteyerek kadının evine gizlice girdiğini gördü. Kapıya koşuyor. Onu ona çekiyor. Sallanıyorlar ve sağ kolunu arkasında tutarken ... ... sol kolu topallıyor. Onu öpmek için eğilip onu soymaya başladı. Enfes, bazıları ona tecavüz diyebilir.

Ben film çeken bir çocuktum, ve ben daha sonra unlearn veya görmezden öğrenmek zorunda olduğum erkekler ve kadınlar hakkında da dahil olmak üzere, ekran izlerken çok şey öğrendim. Kadınların korunmaları, kontrol edilmesi ve evde bırakılması gerektiğini öğrendim. Erkeklerin yönettiğini, kadınların takip ettiğini öğrendim. Fred astaire'i sevmeme rağmen ... ... en iyi dans partnerini Ginger Rogers'ı seviyordum. Onun Sly gülümsemesi beni büyüledi ve kucağına eğilmiş gibi belinin kıvrımı tarafından göz kamaştırdı. Ama onu büyük adamın kollarında bir kadın olarak gördüm.sadece filmlerden öğrenmediğim bir mesaj.

Sahip olduğum ilk film kitabında, “Fred Astaire & Ginger Rogers Kitabı”, eleştirmen Arlene Croce Astaire Rogers numarasını yazdı: “bu harika adama nasıl baktığını hiç bilmezlikten gelerek, onu Yüceltiyor, onu, ve gördüğümüz her şeyi.” Croce bana söz verdi, “sadece Astaire müzikallerinde böyle rüya görürüz.” Kadınların sık sık rüyalarına söylenenleri hatırlamadığınız içki matarası sürece rüya metafor baştan çıkarıcı. Harvey Weinstein ve metoo'nun ardından ... ... filmlerin benden hayal etmemi istediği şeyleri düşünüyordum ... ... zorunlu öpücüğün imajı ve kadınlar ve film hakkında ... ... ifade ettiği her şey dahil. Onlardan başka ne öğrendiğimi düşünüyordum.

Bu beni Mae west'e getiriyor.10 yaşıma geldiğimde ... ... sesimi taklit edebiliyorum. Ona iki katını almadım ve kampı anlamak için çok gençtim. Benim için, Batı güzel, komik, mouthy ve cömertçe yastıklı idi (ben de benim gibi plump olarak okuyun). En iyi replikleri vardı ve Cary grant'in hayranlığı vardı ... ... ve sass ve saunter herkesi onu takip etmeye zorladı. Sadece bir yetişkin olarak onun filmlerinde büyük yaratıcı kontrol anlaşması olduğunu ve kadın cinsellik tasviri Hollywood sansürleri de dahil olmak üzere bir hedef yaptı öğrendim. Bu onu bakış açısına soktu.; aynı zamanda bıyıklı bir kız için de heyecan uyandırmak gibiydi.

Filmler bize her türlü şeyi öğretir: nasıl Aspire, kim (tüm bu prensler <brbr><brbr> gelmek), nasıl sigara, elbise, bir odaya walk (<brbr>her zaman) hakkında fantazi kim bette Davis gibi. Bize kimleri sevmeyi ve nasıl, kariyerlerle birlikte aşkı feda etmenin ne kadar önemli olduğunu öğretirler. Ayrıca bize duş almayı, bebek bakıcılığı yapmayı ... ... yer altı otoparkında sigara ağızlığı olmayı ya da sadece kadın olmayı öğretiyorlar. İzleyici davranışı ve ekran arasında nedensel bir ilişki yok. Olması gerekmiyor. Çünkü filmler vücudumuza giriyor, bizi Ulu ve ağlıyor, onların anlatıları ve görsel kalıpları, fikirleri ve ideolojileri iz bırakır.

Ders 1: kadınlar öpülecek.
Kadınlar ve sinema arasındaki ilişki her zaman özellikle korkmuş ve sadece sık sık erkek bakış açısı denir içerir çünkü. Erken, kadınlar film yapımcısı, performans ve tüketici olarak Amerikan filmleri yapmak yardımcı oldu. Yine de filmlere talkies denildiğinde ... ... kadınlar yönetmenlikten büyük ölçüde uzaklaştırılmışlardı. Hollywood fantezileri yaygara tuttu, ama hikayelerinin kahramanları olmuştu erken sinema ruhlu kadınlar büyük ölçüde daha tanıdık evcilleştirilmiş kadın türleri yerine, klasik dönemin çoğu için, filmler kadın aspirasyon olarak romantizm itti, hikayeler öpüşmeden sonra mutlu bir sonsuza dek mühürlenmiş.

Sinematik öpücükler birçok tat vardır: baştan çıkarıcı, kasvetli, dramatik, playful, erotik, ebeveyn. Bazıları karşılıklı, bazıları daha az. “Sessiz adam” In zorla öpücüğü ... ... Hollywood filmlerinde oldukça popüler oldu.ta ki yakın zamana kadar. En zorlanan öpücükler, bir kadın ve bir erkek arasında eroitically yüklü, sınır veya bluntly acımasız bir ilişki iletmek, kim şakacı veya ihtiyatlı ya da gizlice yakın bir kliniğe geçmeden önce birbirlerini Daire. Ve bazen bir öpücük sadece kaba bir öpücük ve karanlığa giden bir döküntü olurken, bazen de 1930'lardan 1960'lara kadar polislik yapan üretim kod sansürlerinin cinsel şiddet ve tecavüzü uyandırıyor.

Rüzgar ile gitti (1939))
Sessiz Adam (1952))
Bebek Boom (1987))
Bıçak Koşucusu (1982))
Zorlanan öpücük nüanslı olabilir; çok film ve bakış açısına bağlıdır, ne cinsellikle ve başka şekillerde döner. Samuel Fuller'ın “Güney Caddesi'ndeki Kamyoneti” nde ... ... Richard Widmark'ın pickpocketi ... ... Jean peters'ın davetsiz misafirlerini o kadar sert bir şekilde dövdü ki ... ... Onu dövdü. Kimi vurduğunu bilmiyor çünkü ışıklar kapalı. Yakında, ikisi erotik şiddet sisi içinde ortalığı karıştırıyorlar. “Bıçak koşucusu” da ... ... Harrison Ford'un polisi Sean Young'ın ... ... kopyasını takip ediyor ... ... ve açılan kapıyı kapatıyor ... ... onu kapıyor ve pencereden atıyor. Ona onu öpmesini emrediyor ve itaat ediyor. ” Bebek Boom, " Diane keaton 1980'lerde eski büyük şehir kariyer kadın Sam shepard'ın onu öper ve sonra onu arabasına iter gibi yerel veteriner söyler.

Zorla öpücükler, artık tamamen ya da en azından düşüncesizce izin verilen bir dünya görüşünü gösteriyor.” Ve sadece # metoo nedeniyle ben yaygın yaygın zorunlu öpücükler olmuştur ve ne sıklıkta ben ikinci bir düşünce çoğunu vermedi yüzleştim. Şimdi bana, cinsel şiddet ve onun tehdit güzel yönlendirilmiş olduğunu hatırlatarak atlıyorlar, ve film erkekler ve kadınlar arasındaki ilişkileri simgeleyen bir yoludur. Bu beni bazı film ve film yapımcılarını reddetmeme yol açmadı. Polislik arzusu beni ilgilendirmiyor, filmi anlamak beni ilgilendirmiyor.

Ders 2: kadınların bir Spanking gerekir
Filmlerde, erkek egemenliği bazen playful olarak çerçeveli ceza içerir. “İnce adam eve gider,” Nick Charles, karısı Nora, bir gazete ile spanks ve o karısının dayak hakkında espri. John Wayne, “donovan'ın resifi” ve “Mcıntock "daki Maureen O'Hara" daki Elizabeth allen'ı savunuyor!” Bir keresinde senaristlerinden biri şöyle demişti: “John Wayne filminde sahip olduğun tek şey ... ... duke'un dizlerinin üstüne atabileceği ... ... büyük memeli, ateşli bir kadın.” Blue Hawaii'de “ ... ... Elvis intihara meyilli bir kadını kurtarıyor. Daha sonra, onu yastıklar üzerinde otururken onunla birlikte mutlu yemek, muhtemelen arka şimdi ağrıyor çünkü.

“Gri elli Gölgeler” filminde cinsel hakimiyet bozuldu ve bir tasarımcı zindanı sadece zihni uyuşuk sıkıcı heteroseksüeller için bir empati yaşam tarzının bir parçasıdır. Kink kenara, filmler güç hakkında bir ambivalence konuşmak, kadınlar ve erkekler hem kadın odaklı hikayeler ve erkek olanlar, aynı zamanda kutu ofis hakim. Bu daha az film aynı cinsiyette kadın sıkışmış eğer tahammül daha kolay olabilir, odysseus'un eşi Penelope gibi, bekleyen kadın gibi, o macerasına devam ederken evde kalır. “Denizin kalbinde”, Charlotte Riley Chris Hemsworth'tan ona geri döneceğine söz vermesini istiyor. Öyle, ne yazık ki.

Ders 3: kadınlar erkekleri desteklemek için yaşar
” Denizin kalbinde " olarak, Riley bekleyen eşi ve başka bir minnettar klişelotip hem oynar: kahramanın heteroseksüel Bona foides sinyalleri Amigo eşi ve destek sağlar. “Eğer onlar adına konuşmazsan, kim konuşacak?” Gugu Mbatha-ham tarafından oynanan karısı beyin sarsıntısı içinde patolog eşi (Will Smith) sorar.” O büyüklüğün eşiğinde, ve kadın ona yardım etmek için var. Damien Chazelle Neil Armstrong Biopic “first man yaptığı gibi diğer film yapımcıları, eşi rolü genişletmek için deneyin."Ama Claire foy'un karısı Janet, ekran saati verirken, kocası (Ryan Gosling ” aya roketler ve Chazelle bu iki gerçeği eşit yapmak asla başaramaz.

Dener, çoğunlukla neil'i insanileştiren bir çocuğun ölümüyle. Ama Neil, Chazelle Janet ve kocasının duygusal ve psikolojik hayatında oynadığı role ... ... yas tutmanın Neil üzerindeki etkisini sürdürerek. Sonunda, çocuğun ölümü Neil'in yaşamındaki diğer ölümlerle birlikte bulanıklaşır — kayıplarını — erkek kurban, zafer ve kurtuluş hikayesi haline gelirken “ilk insan” tanıdık bir araziye dönüşür. Pek çok film yapımcısı gibi, Chazelle de buradaki yerli alemde yüzüyor. Kahramanca yolculuğun ne demek olduğunu göstermiyor. geride kalan kadınlar ve çocuklar için ... ... James gray'in kayıp z şehrinden ... ... radikal bir şekilde araştırdığı bir bölüm.”

Ders 4: Kadınlar Kalıpları Aşabilir
Elbette, filmler kötü olsaydı, sevmezdik; sevemezdim. Onların mucizelerinden biri, her şeye rağmen, bize genellikle aşağılayıcı stereotipler ve lavish, cezalandırıcı istismar surmount yüce kadın karakterler getirmek. Bu ambivalence yakıt 1937 weepie “Stella Dallas,” zippo çakmak hangi Barbara Stanwyck's iyi zaman gal onun olmak muzdarip. Ama Stella, pek çok unutulmaz kadın karakter gibi, değişmez ve will gücü onu “uzaylı” serisinde Ripley gibi sonraki kahramanlara bağlar. Stanwyck'ın parlak karizması ve insanlığı ile birlikte gösterdiği performans, pek çok filmin denediği ve hala inkar etmeye çalıştığı kadın hayatının doluluğunu taşıyor.

Birkaç yıl önce, Molly Haskell'in 1974 tarihli kitabını tekrar okudum. “tecavüzden saygı” adlı kitabı ... ... kadınların filmleri nasıl sevebilecekleri konusunda ... ... politikalarına ya da kendine saygısına teslim olmadan rehberliğini koruyor. Haskell, kadınları yerlerinde tutmak için erkek egemenliği altındaki sanayinin bir parçası olmasına rağmen, kadın yazarlar ve editörler sinemayı, kadın yıldızları gibi şekillendirmeye devam ettiler. Bu “sevgi tanrıçaları, anneler, şehitler” de zaman zaman aşılan klişeleri içeriyordu. Zaten tutkuyla sevdim, nefret büyüdü ve tekrar sevmeyi öğrenmek zorunda film izlerken bu ders öğrendim.